Σε αυτή την σειρά blog posts θα αναλύσουμε τα μεγαλύτερα μυστικά και tips για την φωτογράφιση προϊόντων (π.χ. για eshop), ξεκινώντας σήμερα από τι άλλο... από τον κατάλληλο φωτισμό φυσικά.
No1: Ο κατάλληλος φωτισμός
Χωρίς το κατάλληλο φως, ούτε το προϊόν ούτε το φόντο σας θα εμφανιστούν με τον τρόπο που τα βλέπετε εσείς. “A white background without light doesn’t appear white in the photo, it appears grey,” λέει ο Tony Northrup σε ένα άρθρο για το Digital Photography School.
Υπάρχουν δύο επιλογές για τον φωτισμό φωτογραφίας προϊόντων: φωτισμός στούντιο και φυσικός φωτισμός. Ο φυσικός φωτισμός μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά για φωτογραφίες προϊόντων με βρώσιμα αντικείμενα, άτομα και ρούχα και αυτές οι "πιο φυσικές" φωτογραφίες μπορούν να λειτουργήσουν αποδοτικά σε περιβάλλον social media, όπως το Instagram. Εάν φωτογραφίζετε μέσα, θα θελήσετε να ρυθμίσετε το προϊόν σας με θέα σε ένα παράθυρο έτσι ώστε να έχετε όλο το φυσικό φως που περνά. Από την άλλη πλευρά, εάν μπορείτε να φωτογραφίσετε τα προϊόντα σας έξω, φυσικά κάντε το! Οι καλύτερες στιγμές για να γίνει αυτό είναι νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα όταν ο ήλιος είναι έξω, αλλά δεν είναι πολύ έντονος. Προτιμάται επίσης ελαφρώς συννεφιασμένες μέρες.
Από την άλλη πλευρά, εάν το προϊόν σας χρησιμοποιείται κυρίως σε εσωτερικούς χώρους (π.χ. σκεύη μαγειρικής), διαθέτει μικρές λεπτομέρειες (π.χ. έργα τέχνης) ή πωλείται στο Amazon και στο Google Shopping, τότε προτιμάται ο φωτισμός τεχνητής φωτογραφίας προϊόντων (studio). Γνωρίζοντας μερικά βασικά και δημιουργώντας μια απλή εγκατάσταση στούντιο μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον εκφοβισμό του φωτός σας. Η χρήση φωτισμού φωτογραφίας τεχνητού προϊόντος μπορεί να φαίνεται εκφοβιστική, αλλά είναι απαραίτητο για όσους από εσάς να διαφημίζετε στο Amazon και στις Αγορές Google.
Το προϊόν που φωτογραφίζετε, ο σκοπός της φωτογραφίας και η πλατφόρμα στην οποία διαφημίζετε θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε ποια ρύθμιση θα ακολουθήσετε.
Comments